17- Camino Portuguese

25 oktober 2021 - Santiago de Compostela, Spanje

25/10/21

Té veel om te vertellen. Dag 2 en 3 waren zwaaaaar. Sinds gister helemaal in de flow. Vandaag mijn eerste kaarsjes gebrand en na 15 km lopen stiekem de bus gepakt. Een heuse Camino op zich... zo skip ik 1 etappe en wandel ik morgen de Spaanse grens over!

31/10/21

Gister ben ik vanaf Pontevedra afgebogen van de Camino Portugues Central naar de Camino Espiritual. Wát een goeie beslissing! Met een klein clubje eten en slapen we iedere avond samen en loopt een ieder overdag lekker in zijn eigen tempo. Deze route duurt een dag langer en....morgen leggen we 28 km per boot af!

De afgelopen dagen waren wat grauw en regenachtig, maar gelukkig is het meeste tot nog toe 's nachts gevallen. En WOW wat een indrukwekkende route! Gisteravond bij de Cistercienzer nonnen de pelgrims mis Woensdag is de verwachtte aankomstdag in Santiago. Dan wss nog wel door naar Fisterra.

1/11/21

Doing my 2nd Camino, this time from Porto with the Espiritual as a detour. With has a major bonus! I did 28 km by boat this morning and is was magic....Together with a bunch of pilgrims in the mystical morning all with the same energy and still everyone with their own thought and memories of their own Camino.

12/11/21

Mijn laatste week is ingegaan, nog even een terugblik op de post camino dagen in Fisterra en mijn bezoek bij Marijke van Hoogdalem en fam in Valencia. Ik ben nu gezellig bij mn ouders in La Nucia, geveld door buikvirus, dus nog niet meer gezien dan de bank, bed en badkamer...maar wel lekker "thuis".